Menu

Koło dwumasowe Opel Astra H

11 sierpnia, 2018 - Sprzęgła dwumasowe
Koło dwumasowe Opel Astra H

Opel Astra H czyli trzecia generacja Astry pojawiła się w sprzedaży w 2004 roku i produkowana była aż 10 lat, do roku 2014. W porównaniu do poprzedniej generacji samochodu nadwozie zostało całkowicie zmienione, sylwetka auta nabrała bardziej agresywnego i dynamicznego wyglądu. W 2006 roku Astra H została poddana lelkiem faceliftingowi. Oprócz standardowego nadwozia hatchback Astra H oferowana była także w wersjach sedan, kombi oraz coupé/kabriolet.

Wcześniejsze generacje Astry kojarzyły się z rozsądnym kompaktem o przeciętnych właściwościach jezdnych, którego głównym atutem były niskie koszty eksploatacji. Trzecia generacja Opla Astry przyniosła za sobą zmiany nie tylko w postaci bardziej atrakcyjnego wyglądu i dynamicznych silników, ale i znacznie wyższych kosztów utrzymania.

Astra H – najczęstsze awarie i usterki

Najbardziej powszechne problemy dotykające Opla Astrę H to awarie elektroniki silnika, uszkodzeniu ulega często moduł sterujący. Diesle borykają się z usterkami wtryskiwaczy oraz uszkodzeniami gumowych przewodów intercoolera. W samochodach z wyższym przebiegiem warto nastawić się na jedną z najbardziej kosztownych wymian jaką jest wymiana koła dwumasowego Opel Astra H. Często uszkodzeniu ulega chłodnica klimatyzacji, równie często kompresor klimatyzacji ulega zatarciu. Dlatego warto prosto po zakupie Astry H zająć się nabiciem układu klimatyzacji.

Część egzemplarzy ma problem z korozją pod chromowaną listwą na klapie bagażnika, zdarzało się że rdza zaczęła się pojawiać na młodych egzemplarzach, które niemalże dopiero opuściły salon.

Nie warto wybierać egzemplarzy wyposażonych w zautomatyzowaną skrzynię easytronic, która jest bardzo awaryjna i zdarzają się jej liczne problemy z elektroniką sterującą. Samochody z większymi przebiegami miewają awarie przekładni kierowniczej, zdarza się także wybijanie elementów gumowo-metalowych zawieszenia czy wspomniane już zużycie koła dwumasowego Opel Astra H. 

We wszystkich wersjach silnika diesla, bez względu na jego pojemność, mogą w każdej chwili czekać nas wysokie koszty napraw w wyniku zatarcia turbosprężarki, uszkodzenia zaworu EGR czy zużycia drogiego koła dwumasowego Opel Astra H. Jednym z najbezpieczniejszych wariantów jest 1.7 CDTI, pamiętać jednak należy iż boryka się on często z problemem odkręcającej się pompy oleju.

W powszechnej opinii Opel Astra H jest samochodem tanim w eksploatacji, ekonomicznym. Niestety nie zawsze, o czym przekonało się już wielu jego użytkowników, zwłaszcza modeli z silnikami  wysokoprężnymi. Oczywiście dużym atutem samochodu jest wysoka dostępność tanich zamienników oraz coraz częściej części używanych, jednakże niektóre podzespoły potrafią kosztować kilka tysięcy złotych. Koło dwumasowe Opel Astra H to jedna z najdroższych części  jakie może przyjść nam wymienić, na szczęście możemy zakupić dobrej jakości zamienniki w tańszej cenie.

Nie warto kupować egzemplarza poflotowego, gdyż są to zazwyczaj samochody mocno zużyte, zaniedbane, z wysokimi przebiegami i wymagające znacznego nakładu finansowego.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

logo

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu
a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

RODZAJ CZĘŚCI
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Akceptuję politykę prywatności serwisu Sprzegla24.pl

Wyrażam zgodę na jednorazowe przesłanie oferty na wskazany adres e-mail

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.