Menu

Ford Mondeo Mk3

15 czerwca, 2018 - Sprzęgła dwumasowe
Ford Mondeo Mk3

Ford Mondeo Mk3 miał swoją premierę w 2000 roku i oferowany był w trzech wersjach nadwozi – lifback, sedan a także kombi. Produkcja samochodu trwała do 2007 roku, w tym czasie trzecia generacja Mondeo przeszła dwa face-liftingi – w 2003 oraz 2005 roku. Samochód był popularny na rynku klasy średniej ze względu na konkurencyjną cenę, wyróżniający się design oraz dobre wyposażenie. Mondeo trzeciej generacji oferowany był w wielu wersjach silnikowych – pięciu wysokoprężnych oraz aż siedmiu benzynowych. 

Ford Mondeo Mk3 – najczęstsze awarie

Samochód ma już swoje lata, najstarsze egzemplarze są już pełnoletnie, dlatego decydując się na zakup warto znać jego słabe strony. Nadwozie trzeciej generacji Forda Mondeo nie zostało odpowiednio zabezpieczone przed korozją, w związku z czymś część egzemplarzy posiada ślady rdzy, głównie na krawędziach przednich drzwi. Wydech bywa skorodowany już przy przebiegach rzędu 120 tysięcy kilometrów.

Częstym problemem w samochodach z silnikami TDCI jest uszkodzona turbosprężarka, głównie dotyczy to egzemplarzy zaniedbanych przez wcześniejszych kierowców, którzy kręcili auto na wysokich obrotach przy zimnym silniku. Koszt wymiany turbosprężarki w ASO jest bardzo wysoki i sięga kilku tysięcy złotych. Tańszym rozwiązaniem jest regeneracja, której koszt zazwyczaj waha się w granicach tysiąca złotych.

Kolejną bolączką Mondeo Mk3 z silnikami wysokoprężnymi są wtryskiwacze. Niestety należy liczyć się z tym, iż będziemy zmuszeni je wymienić. Jest to jedna, obok koła dwumasowego Ford Mondeo Mk3, z najdroższych napraw – jej koszt to około 3 – 4 tysiące złotych. Istnieje co prawda możliwość regeneracji wtryskiwaczy, ale nie ma to najmniejszego sensu ze względu na niską trwałość wtryskiwaczy poddanych takiemu zabiegowi.

Dużą zaletą jednostek napędowych zamontowanych w Mondeo Mk3 jest łańcuch rozrządu, dzięki czemu koszty eksploatacji są znacznie niższe. Samochód jest godny uwagi również ze względu na zastosowane w nim nowoczesne i bezawaryjne zawieszenie, dzięki któremu jazda jest precyzyjna i komfortowa.

Koło dwumasowe Ford Mondeo Mk3 ulega szybkiemu zużyciu i jest jedną z najdroższych i najbardziej powszechnych napraw w tym samochodzie. Jego żywotność to czasem poniżej 100 tysięcy kilometrów, co nie jest zadowalającym wynikiem. Koszty wymiany tej części w serwisie są wysokie i nie jesteśmy w stanie ich obniżyć, dlatego warto pomyśleć nad innymi rozwiązaniami, dzięki którym będziemy w stanie zaoszczędzić. Serwisy często narzucają dodatkową marżę na montowane przez siebie części, w związku z tym warto samodzielnie zakupić koło dwumasowe Ford Mondeo Mk3, np. w sklepie internetowym oferującym dobrej jakości zamienniki w niskiej cenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

logo

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu
a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

RODZAJ CZĘŚCI
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Akceptuję politykę prywatności serwisu Sprzegla24.pl

Wyrażam zgodę na jednorazowe przesłanie oferty na wskazany adres e-mail

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.